Brev:
Gode råd til skemad - 6 mdr.
8. maj 2013
Alder:
6 mdr.
Gode råd til skemad - 6 mdr.
Kære Helen
Så blev det tid til endnu et spørgsmål fra min side. Sidst jeg skrev omhandlede det min søns dårlige søvn om natten. Det er imidlertid blevet meget bedre. Han har gode og dårlige nætter, men spiser nu kun en gang i løbet af natten og ellers får han sutten og hjælpes til en anden sovestilling når han vågner :-) Tak for dit gode råd.
Konrad er nu 6 måneder og 2 uger og stor trives. han vejer knapt 10 kg og bliver ikke længere ammet, får kun MME.
Udfordringen drejer sig om skemaden. Han har fået grød og mos siden 4 mdrs alderen og det er altid gået fint.
Nu er han dog periodevis begyndt at nægte at spise noget som helst. Skiftevis åbner han slet ikke munden eller spiser 2-3 mundfuld og så er der lukket. Vi har prøvet med alle mulige forskellige ting og i disse perioder vil han intet spise til stor frustration.
For nogle uger siden besluttede vi at holde nogle dages pause fra skemaden, efter det spiste han skemad i store mængder og med stort velbehag, vi begyndte på rugbrødshapser med leverpostej og også det " gled bare ned" . Efter 2-3 dage på den måde er han nu slet ikke interesseret i maden og nægter igen nogen som helst form for fast føde. Heller ikke hvis han selv får tingene i hånden vil han.
Vi har prøvet forskellige konstellationer med lidt MME før maden så han ikke er så sulten, ingen MME så han er meget sulten osv osv. Intet hjælper.
Spørgsmålet er om jeg bare skal acceptere disse perioder og lade være at forsøge så meget? jeg kan også blive bange for at tvinge ham til noget han ikke vil, er derfor meget påpasselig med ikke at proppe maden i munden på ham.
Hvad vil du råde til ?
Med venlig hilsen
Kathrine